Club de l'Experiència · Cinefòrum · Guerra i societat civil · Ciutat de vida i mort

Ciutat De Vida I Mort

Paola Lo Cascio
Llicenciada en Ciències Polítiques per la Universitat “La Sapienza” de Roma i Doctora en Història Contemporània per la Universitat de Barcelona

05/11/2018 - 17:30 h

05/11/2018 - 20:30 h

Seu d'Alumni UB · Gran Via de les Corts Catalanes, 582 · Barcelona   Veure mapa

Iniciem un cicle amb què veurem l’impacte dels conflictes bèl·lics en la societat civil, mitjançant pel·lícules que reflecteixen tant patiments com heroïcitats, moments dolços i d’altres de molt amargs. A més, provarem d’entendre l’arrel d’algunes d’aquestes guerres, que ens poden resultar llunyanes en el temps i en l’espai.
Ens acompanyaran historiadors que trauran l’entrellat de guerres que no entenem. Hem triat pel·lícules amb un denominador comú: l’acció està centrada en ciutats més o menys grans o importants.

Ciutat de vida i mort (Nanjing! Nanjing!)

Ciutat de vida i mort, del director xinès Lu Chuan, rodada l’any 2009, està basada en un fet real de la Segona Guerra Sinojaponesa (1937-1945): la conquesta de la capital xinesa, en aquell moment Nanjing, i la posterior massacre, amb una xifra mai aclarida d’entre 200.000 i 500.000 morts, tant civils com militars.

SINOPSI
El 12 de desembre de 1937, les tropes japoneses entren a la capital xinesa de Nanjing. Comença així un dels episodis genocides del segle XX.
D’aquesta la guerra i d’aquest esgarrifós capítol ens en parlarà Paola Lo Cascio, professora d’Història Contemporània i d’Història d’Àsia.

CICLE CINEFÒRUM: GUERRA I SOCIETAT CIVIL · CIUTAT DE VIDA I MORT

Cinefòrum