Club de l'Experiència · Cinefòrum · Guerra i societat civil · Ajami

Alumni Ub Ajami1
L’impacte dels conflictes bèl·lics en la societat civil

Òscar Monterde
Doctor en Història Contemporània per la Universitat de Barcelona

30/11/2018 - 17:00 h

30/11/2018 - 20:30 h

Seu d'Alumni UB · Gran Via de les Corts Catalanes, 582 · Barcelona   Veure mapa

Aprofundim en l’impacte dels conflictes bèl·lics en la societat civil mitjançant pel·lícules que reflecteixen tant patiments com heroïcitats, moments dolços i d’altres de molt amargs. A més, provarem d’entendre l’arrel d’algunes d’aquestes guerres, que ens poden resultar llunyanes en el temps i en l’espai.
Ens acompanyaran historiadors que trauran l’entrellat de guerres que no entenem. Hem triat pel·lícules amb un denominador comú: l’acció està centrada en ciutats més o menys grans o importants.

Ajami

SINOPSI

Un entrellat d’històries testimonien la dificultat de viure i guanyar-se la vida en un barri difícil (Ajami) d’una gran ciutat (Jafa, al sud de Tel-Aviv), on conviuen jueus, musulmans, cristians i beduïns. Un noi de 13 anys té visions i viu atemorit, un refugiat palestí treballa il·legalment, un palestí ric té una novia jueva, i un policia jueu està obsessionat a trobar un germà desaparegut.
Amb aquesta pel·lícula, dirigida a quatre mans per un director palestí i un d’israelià, analitzarem la dificultat de viure en una ciutat on es respira el permanent conflicte araboisraelià.
L’any 2009 va ser nominada a l’Oscar a la millor pel·lícula de parla no anglesa.

Direcció: Scandar Copti, Yaron Shani
Repartiment: Shahir Kabaha, Ibrahim Frege, Fouad Habash, Youssef Sahwani