Club de l'Experiència · Cinefòrum · Els conflictes bioètics a la gran pantalla · Terra promesa (Promised land)

Podem hipotecar el nostre futur i el de la Terra a canvi d’un grapat de diners? Amb Andri Werner Stahel com a ponent

31/05/2018 - 18:00 h

31/05/2018 - 21:00 h

Seu d'Alumni UB · Gran Via de les Corts Catalanes, 582 · Barcelona   View map

La bioètica no només es pot considerar una branca de l’ètica: abraça aspectes del dret, la ciència, la medicina, l’economia, la política, i tot el que té a veure, segons l’Encyclopedia of Bioethics, amb la «conducta humana en l’àmbit de la vida i la cura de la salut, examinada a la llum dels valors i els principis morals».

Com en altres cicles, hi participaran professors i entesos en la matèria —un cartell impressionant, tant o millor que el de les pel·lícules, estigueu atents!—, que ens ajudaran a debatre i entendre la complexitat d’aquestes històries, que, simplement, acaben sent històries personals.
Parlarem, doncs, d’ètica, bioètica i moral, que afecten normes, actituds i decisions tant individuals com col·lectives
… i de cine.

Terra promesa (promised land)

Pots hipotecar el teu futur i el de la terra on vius a canvi d’un grapat de diners?

El fracking és una tècnica que permet millorar l’extracció del gas, una energia més neta que el petroli i el carbó. No obstant, està comprovat que té un fort impacte mediambiental, que repercuteix en la població més directament afectada.

Aquesta és una de les moltes qüestions que poden sorgir d’aquesta pel·lícula i que tractarem amb en Andri Werner Stahel, persona d’un ampli currículum acadèmic, amb molta experiència en ciències ambientals.

Andri Werner Stahel

Andri Werner Stahel (Sao Paulo, 1966) és llicenciat en Ciències Econòmiques i Administració Pública, màster en Relacions Internacionals, doctor en Ciències Socials i doctor en Ciències Ambientals. Ha exercit  diferents càrrecs docents a la Universitat de Sao Francisco, on també ha estat professor.

A la UPC ha estat professor del doctorat Sostenibilitat, tecnologia i humanisme, i del màster en Sostenibilitat de la Càtedra Unesco de la UPC, entre d’altres.

Tant a Brasil com a Espanya ha participat en activitats extra-universitàries i conferències. Ha publicat diferents treballs que tenen a veure, sobre tot, amb la problemàtica ecològica i el desenvolupament sostenible.

La pel·lícula

SINOPSI
Steve Butler (Matt Damon) i Sue Thomason (Frances McDormand) són els encarregats per una gran empresa gasística d’aconseguir que els propietaris de terres d’un poble ramader, en plena crisi econòmica, els hi venguin els drets de perforació del sòl. Per això es valdran de diferents estratagemes, amagant els perills  de l’impacte que comporta. La seva tasca es complicarà quan apareix un jove ecologista (John Krasinski).

FITXA TÈCNICA

Direcció: Gus Van Sant