Club de l'Experiència · Cicle cinefòrum · El cinema i els drets humans: la llibertat d'expressió · Radio Favela

Alumni Ub Radio Favela
Film basat en fets reals, que explica la història de l’emissora que un grup de joves de la favela de l’Aglomerado da Serra (Belo Horizonte, Brasil)
Places exhaurides
Per a inscriure't en la llista d'espera, envia'ns un correu a alumniub@ub.edu
indicant-nos el teu nom i cognoms, correu electrònic, telèfon de contacte i nom de l'activitat a la qual desitges assistir.

Foto Ana De Sousa
Ana de Sousa
Màster en Criminologia i Sociologia Jurídic-Penal

07/02/2019 - 17:30 h

07/02/2019 - 20:30 h

Seu d'Alumni UB · Gran Via de les Corts Catalanes, 582 · Barcelona   Veure mapa

Dacord amb la Declaració Universal dels Drets Humans, (Nacions Unides, 1948) la llibertat d’expressió és un dret humà.

I és que a l’article 19 estableix que «tota persona té dret a la llibertat d’opinió i d’expressió; aquest dret inclou el de no ser molestat a causa de les pròpies opinions i el de cercar, rebre i difondre les informacions i les idees per qualsevol mitjà i sense límit de fronteres». La llibertat d’expressió, doncs, és un dret multifacètic que pot manifestar-se per diversos mitjans. La seva interrelació amb altres drets la converteixen en un mitjà que pot servir per descobrir posicions diverses davant una mateixa realitat, i en una eina per a la democràcia.

El cinema és, sens dubte, un dels mitjans de comunicació que més vegades s’ha relacionat amb la llibertat d’expressió i ha tractat les diverses facetes d’aquest dret. En aquest cicle hem fet una tria de quatre pel·lícules que ens parlen i ens fan reflexionar sobre el revers de la llibertat d’expressió quan l’estat intervé per censurar-la i posar-hi límits sense una justificació clara (tradicionalment s’ha justificat amb l’apel·lació al bé comú).

Radio Favela

SINOPSI
És un film basat en fets reals, que explica la història de l’emissora que un grup de joves de la favela de l’Aglomerado da Serra (Belo Horizonte, Brasil) va posar en marxa als anys 80. Tot i ser perseguits per la policia a causa de la seva veu crítica amb la situació social, van persistir en la seva obstinació, van superar tota mena de dificultats i van difondre el seu missatge inconformista i de denúncia.

Direcció: Helvécio Ratton
Repartiment: Alexandre Moreno, Adolfo Moura, Babu Santana, Benjamim Abras, Edyr de Castro, Priscila Dias, Renata Otto
País: Brasil
Any: 2002