Club de l'Experiència · Cicle cinefòrum · El cinema i els drets humans: la llibertat d'expressió · Matar al missatger

Alumni Ub Matar Missatger
Basada en la història real del periodista nord-americà Gary Webb del diari San Jose Mercury News

David Bondia
David Bondia Garcia
Doctor en Dret i professor titular de Dret Internacional Públic i Relacions Internacionals a la Universitat de Barcelona

07/03/2019 - 17:30 h

07/03/2019 - 20:30 h

Seu d'Alumni UB · Gran Via de les Corts Catalanes, 582 · Barcelona   Veure mapa

D’acord amb la Declaració Universal dels Drets Humans, la llibertat d’expressió és un dret humà.

I és que a l’article 19 estableix que «tota persona té dret a la llibertat d’opinió i d’expressió; aquest dret inclou el de no ser molestat a causa de les pròpies opinions i el de cercar, rebre i difondre les informacions i les idees per qualsevol mitjà i sense límit de fronteres». La llibertat d’expressió, doncs, és un dret multifacètic que pot manifestar-se per diversos mitjans. La seva interrelació amb altres drets la converteixen en un mitjà que pot servir per descobrir posicions diverses davant una mateixa realitat, i en una eina per a la democràcia.

El cinema és, sens dubte, un dels mitjans de comunicació que més vegades s’ha relacionat amb la llibertat d’expressió i ha tractat les diverses facetes d’aquest dret. En aquest cicle hem fet una tria de quatre pel·lícules que ens parlen i ens fan reflexionar sobre el revers de la llibertat d’expressió quan l’estat intervé per censurar-la i posar-hi límits sense una justificació clara (tradicionalment s’ha justificat amb l’apel·lació al bé comú).

Matar al missatger

SINOPSI
Pel·lícula basada en la història real del periodista nord-americà Gary Webb del diari San Jose Mercury News, que a la dècada de 1980 va posar en evidència les connexions i la participació de la CIA en el tràfic de drogues.

Direcció: Michael Cuesta
Repartiment: Jeremy Renner, Mary Elizabeth Winstead, Ray Liotta, Michael Sheen, Barry Pepper, Andy Garcia, Rosemarie DeWitt
País: Estats Units
Any: 2014