Club de l'Experiència · Cinefòrum Astronomia i cinema · Planeta prohibido

Direcció: Fred M. Wilcox Interpretació: Walter Pidgeon, Anne Francis, Leslie Nielsen, Warren Stevens, Jack Kelly i el robot Robby Producció: Estats Units Any: 1956 Idioma: anglès/castellà

08/02/2018 - 18:00 h

08/02/2018 - 20:30 h

Seu d'Alumni UB · Gran Via de les Corts Catalanes, 582 · Barcelona   Veure mapa

El cinema, des dels seus inicis —a principis del segle XX, amb Georges Méliès— fins a l’actualitat, passant per la dècada dels 50, ha volgut donar llum a les evolucions tecnològiques de la carrera espacial, amb més o menys encert, amb pel·lícules de ciència-ficció.
Aquest cicle va des de l’imaginari del viatge espacial, o el de l’extraterrestre, fins a la crítica social i política. I ens volem preguntar si l’entreteniment ha d’estar renyit amb el rigor científic.

Projecció de pel·lícules durant cinc sessions, en què es lliuraran qüestionaris sobre determinats aspectes dels films per posterior debat a la darrera sessió.

"Planeta prohibido" · La pel·lícula

A l’inici de la pel·lícula, una veu en off explica com durant l’última dècada del segle XXI els humans a bord de naus espacials van aterrar a la Lluna, i que a principis del segle XXIII l’home va arribar a altres planetes del sistema solar gràcies a la invenció de màquines capaces de moure’s a la velocitat de la llum. D’aquesta manera, la humanitat finalment va emprendre la conquesta i la colonització de l’espai interplanetari.

El 2257, el Creuer dels Planetes Units C-57D, dirigit pel comandant John Adams (Leslie Nielsen), viatja al planeta Altair IV per investigar la desaparició, vint anys abans, de la nau Bellerophon i la seva tripulació. En el moment de l’aproximació, el Dr. Edward Morbius (Walter Pidgeon), un exmembre de l’expedició perduda, es posa en contacte amb la nau i diu que no necessita cap ajuda i adverteix el comandant que no pot garantir la seguretat dels seus homes. No obstant això, Adams decideix aterrar a Altair IV.

És considerada, a la dècada de 1950, precursora del cinema contemporani de ciència-ficció. Juntament amb 2001: una odissea de l’espai, són les pel·lícules de ciència-ficció que han marcat llargament un gènere i la seva època.

El guió està inspirat en La tempesta, de William Shakespeare. La trama conté certes analogies amb la història de l’obra.

FITXA TÈCNICA
Direcció: Fred M. Wilcox