Club de l'Experiència · Cinefòrum Astronomia i cinema · Marte

Direcció: Ridley Scott Interpretació: Matt Damon, Jessica Chastain, Kristen Wiig i Jeff Daniels Producció: Estats Units Any: 2015

22/02/2018 - 18:00 h

22/02/2018 - 20:30 h

Seu d'Alumni UB · Gran Via de les Corts Catalanes, 582 · Barcelona   Veure mapa

El cinema, des dels seus inicis —a principis del segle XX, amb Georges Méliès— fins a l’actualitat, passant per la dècada dels 50, ha volgut donar llum a les evolucions tecnològiques de la carrera espacial, amb més o menys encert, amb pel·lícules de ciència-ficció.
Aquest cicle va des de l’imaginari del viatge espacial, o el de l’extraterrestre, fins a la crítica social i política. I ens volem preguntar si l’entreteniment ha d’estar renyit amb el rigor científic.

Projecció de pel·lícules durant cinc sessions, en què es lliuraran qüestionaris sobre determinats aspectes dels films per posterior debat a la darrera sessió.

"Marte" · La pel·lícula

Podríem sobreviure a Mart? Aquesta pel·lícula vol ser una reflexió sobre la possibilitat que, en un futur proper i amb el desenvolupament de la tecnologia necessària, la humanitat comenci a explorar Mart.

Any 2035. Enmig d’una missió rutinària, la tripulació de l’Ares III de la NASA és a la superfície de Mart quan una tempesta els obliga a tornar a la nau i a enlairar-se, deixant enrere l’astronauta Mark Watney (Matt Damon), donat per mort. Però Mark només està ferit, i ha d’utilitzar la seva intel·ligència i enginy per intentar sobreviure en solitari a la superfície marciana i trobar una manera de contactar amb la Terra.

El guió està basat en la primera novel·la de ciència-ficció homònima de l’autor nord-americà Andy Weir.

FITXA TÈCNICA
Direcció: Ridley Scott