Club de l'Experiència · Cinefòrum Astronomia i cinema · Interstellar

Direcció: Christopher Nolan Interpretació: Matthew McConaughey, Jessica Chastain, Anne Hathaway, Wes Bentley, Casey Affleck, Michael Caine i Topher Grace Producció: Estats Units Any: 2014

01/03/2018 - 18:00 h

01/03/2018 - 20:30 h

Seu d'Alumni UB · Gran Via de les Corts Catalanes, 582 · Barcelona   Veure mapa

El cinema, des dels seus inicis —a principis del segle XX, amb Georges Méliès— fins a l’actualitat, passant per la dècada dels 50, ha volgut donar llum a les evolucions tecnològiques de la carrera espacial, amb més o menys encert, amb pel·lícules de ciència-ficció.
Aquest cicle va des de l’imaginari del viatge espacial, o el de l’extraterrestre, fins a la crítica social i política. I ens volem preguntar si l’entreteniment ha d’estar renyit amb el rigor científic.

Projecció de pel·lícules durant cinc sessions, en què es lliuraran qüestionaris sobre determinats aspectes dels films per posterior debat a la darrera sessió.

"Interstellar" · La pel·lícula

Interstellar o què hi ha a l’altra banda d’un forat negre.

En algun moment del segle XXI, la Terra s’està morint, afectada per la sequera i la fam. A Texas, un grup d’exploradors dirigits per Joseph Cooper (Matthew McConaughey), expilot de la NASA, i la científica Amelia (Anne Hathaway) emprenen una missió que pot ser la més important de la història de la humanitat: travessar els límits de la nostra galàxia per saber si l’home pot viure en un altre planeta.

La pel·lícula es basa en un guió de Christopher i Jonathan Nolan, amb l’assessorament del físic nord-americà Kip Thorne (Premi Nobel de Física 2017), que va proporcionar credibilitat científica al guió i als efectes especials.

FITXA TÈCNICA
Direcció: Christopher Nolan
Producció: Estats Units
Any: 2014
Idioma: anglès/castellà

FORMULARI D'INSCRIPCIÓ

CINEFÒRUM: ASTRONOMIA I CINEMA · INTERSTELLAR

Data: dijous 1 de març de 2018
Hora: 18:00 h
Lloc: Seu d’Alumni UB · Gran Via de les Corts Catalanes, 582
Organitza: Alumni Universitat de Barcelona i Club de l’Experiència

MÉS DETALLS

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?