Club de l'Experiència · Cinefòrum Astronomia i cinema · Contact

Direcció: Robert Zemeckis Interpretació: Jodie Foster, Matthew McConaughey, James Woods i David Morse Producció: Estats Units Any: 1997

15/02/2018 - 18:00 h

15/02/2018 - 20:30 h

Seu d'Alumni UB · Gran Via de les Corts Catalanes, 582 · Barcelona   Veure mapa

El cinema, des dels seus inicis —a principis del segle XX, amb Georges Méliès— fins a l’actualitat, passant per la dècada dels 50, ha volgut donar llum a les evolucions tecnològiques de la carrera espacial, amb més o menys encert, amb pel·lícules de ciència-ficció.
Aquest cicle va des de l’imaginari del viatge espacial, o el de l’extraterrestre, fins a la crítica social i política. I ens volem preguntar si l’entreteniment ha d’estar renyit amb el rigor científic.

Projecció de pel·lícules durant cinc sessions, en què es lliuraran qüestionaris sobre determinats aspectes dels films per posterior debat a la darrera sessió.

"Contact" · La pel·lícula

L’obsessió per descobrir vida extraterrestre s’ha portat al cinema en múltiples versions, i la pel·lícula Contact és la versió basada en l’única obra de ficció del famós astrofísic Carl Sagan. L’argument de la pel·lícula gira al voltant dels intents de la doctora Arroway (Jodie Foster) per establir contacte amb una civilització extraterrestre a través del projecte SETI (Search for Extraterrestrial Intelligence). El treball consisteix a analitzar ones de ràdio procedents de l’espai exterior per trobar senyals d’intel·ligència extraterrestre. El treball es veu recompensat quan detecta un senyal desconegut que sembla contenir les instruccions de fabricació d’una màquina que permetria reunir-se amb els autors del missatge.

FITXA TÈCNICA
Direcció: Robert Zemeckis
Interpretació: Jodie Foster, Matthew McConaughey, James Woods i David Morse
Producció: Estats Units