Club de l'Experiència · Cinefòrum Astronomia i cinema · Con destino a la Luna

Direcció: Irving Pichel Interpretació: John Archer, Warner Anderson, Tom Powers, Dick Wesson, Erin O’Brien-Moore i Grace Stafford (veu de Woody Woodpecker) Producció: Estats Units Any: 1950

01/02/2018 - 18:00 h

01/02/2018 - 20:30 h

Seu d'Alumni UB · Gran Via de les Corts Catalanes, 582 · Barcelona   Veure mapa

El cinema, des dels seus inicis —a principis del segle XX, amb Georges Méliès— fins a l’actualitat, passant per la dècada dels 50, ha volgut donar llum a les evolucions tecnològiques de la carrera espacial, amb més o menys encert, amb pel·lícules de ciència-ficció.
Aquest cicle va des de l’imaginari del viatge espacial, o el de l’extraterrestre, fins a la crítica social i política. I ens volem preguntar si l’entreteniment ha d’estar renyit amb el rigor científic.

Projecció de pel·lícules durant cinc sessions, en què es lliuraran qüestionaris sobre determinats aspectes dels films per posterior debat a la darrera sessió.

"Con destino la Luna" · La pel·lícula

En plena guerra freda, un investigador aeroespacial i un militar americans, el Dr. Cargraves (Warner Anderson) i el general Thayer (Tom Powers), col·laboren en un projecte de conquesta de la Lluna. Per finançar el desenvolupament d’un coet a propulsió nuclear i la construcció d’una base de llançament, s’asseguren el concurs de grans industrials del sector privat sota la batuta del mecenes John Archer (Jim Barnes) jugant amb la seva fibra patriòtica. Venceran tots els obstacles (inclosa la consciència pública sobre el risc de contaminació radioactiva) per dur a terme el seu projecte.

És considerada una de les primeres pel·lícules de ciència-ficció que intenta explicar amb detalls tècnics la història del llançament de la primera nau espacial en un primer viatge a la Lluna. Probablement va contribuir a fer propaganda del fet que en el futur la ficció fos una realitat.

També és una lliçó de màrqueting en el camp de la recerca aeroespacial per aconseguir recursos i fer realitat un projecte científic, aprofitant el context polític de la guerra freda de la dècada dels cinquanta.

El guió es basa en la novel·la de Robert A. Heinlein Rocket Ship Galileo.

FITXA TÈCNICA
Direcció: Irving Pichel