Club de l'Experiència · Cinefòrum Astronomia y cinema · Col·loqui cloenda de cicle

Col·loqui i cloenda del cicle

08/03/2018 - 18:00 h

08/03/2018 - 20:30 h

Seu d'Alumni UB · Gran Via de les Corts Catalanes, 582 · Barcelona   Veure mapa

El cinema, des dels seus inicis —a principis del segle XX, amb Georges Méliès— fins a l’actualitat, passant per la dècada dels 50, ha volgut donar llum a les evolucions tecnològiques de la carrera espacial, amb més o menys encert, amb pel·lícules de ciència-ficció.
Aquest cicle va des de l’imaginari del viatge espacial, o el de l’extraterrestre, fins a la crítica social i política. I ens volem preguntar si l’entreteniment ha d’estar renyit amb el rigor científic.

Projecció de pel·lícules durant cinc sessions, en què es lliuraran qüestionaris sobre determinats aspectes dels films per posterior debat a la darrera sessió.

Col·loqui

La setena sessió tancarà el cicle de pel·lícules «Astronomia i cinema» amb un col·loqui on debatre, fer preguntes i plantejar els dubtes i les curiositats que hagin sorgit en veure les pel·lícules, i seguint el fil dels qüestionaris distribuïts al final de cada projecció. Hi participaran els professors Manuel Moreno i Xavier Luri, per aclarir dubtes i respondre a les preguntes que es plantegin, i així esbrinar com aborda el cinema la ciència-ficció i el coneixement científic.

FORMULARI D'INSCRIPCIÓ

CINEFÒRUM: ASTRONOMIA I CINEMA