Club de l'Experiència Alumni · Visita i ruta per Igualada: el Museu de la Pell i el Railhome

Alumni Ub Igualada
Agafarem els ferrocarrils de la Generalitat a Barcelona per anar fins a Igualada, on al matí farem una visita guiada a l’antiga adoberia de Cal Granotes i al Museu de la Pell d’Igualada i Comarcal de l’Anoia (una de les seus del Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya). Dinarem al restaurant Ramon Cuadras i a la tarda visitarem el Railhome, un museu de trens de col·leccionista

16/05/2019 - 8:30 h

16/05/2019 - 20:30 h

Plaça Espanya (Hotel Catalonia Barcelona Plaza)   Veure mapa

Fa segles que l’art i la indústria d’adobar les pells són dues activitats lligades a la història d’Igualada. De fet, encara avui són un dels seus principals motors de progrés.

El Museu de la Pell d’Igualada i Comarcal de l’Anoia recull el testimoni de generacions de blanquers establerts primer al centre de la ciutat medieval i després, al segle XVIII, fora del clos de les muralles, a prop d’un rec que ha donat nom a un barri sencer. Un conjunt patrimonial únic amb una identitat industrial i econòmica ben arrelada que, cada cop més, desperta nous interessos culturals. Al Museu de la Pell (Cal Boyer) es descobreix la història i l’ofici d’adobar pells, des dels inicis manufacturers fins a la implantació industrial. També s’hi explica la utilitat i la significació cultural de la pell en la civilització mediterrània, els oficis, les tècniques i la diversitat dels seus usos. A pocs metres hi ha Cal Granotes, una adoberia del segle XVIII on s’explica el procés artesanal de l’adob de pells d’abans de la industrialització.

La visita guiada al Museu del Tren Railhome permetrà viatjar, en una hora, del tren real al miniatura i gaudir d’una experiència original i inoblidable. Oci i cultura ferroviària combinats en un espai únic de més de 500 m2. D’una col·lecció privada n’han fet un museu: dels nostàlgics trens de vapor a l’alta velocitat. Quinze anys de feina i passió pel tren han fet possible aquest món en miniatura, per on es pot viatjar en temps real des de la perspectiva del maquinista

08:30    Trobada a la plaça d’Espanya (Hotel Catalonia Barcelona Plaza).
09:12    Sortida cap a Igualada amb els FGC.
10:51    Arribada a Igualada. Agafarem l’autobús urbà LC1.
11:30    Visita a l’adoberia de Cal Granotes i al Museu de la Pell.
14:30    Dinar al restaurant Ramon Cuadra. S’hi arriba amb l’LC1 o a peu.
16:30-17:30      Visita al Museu del Tren Railhome. En acabat agafarem l’LC1 fins a l’estació de FGC. També hi podríem anar a peu.
18:15 o 18:55   Sortida del tren cap a Barcelona.
19:49 o 20:29   Arribada a la plaça d’Espanya.

Visita i ruta per Igualada: el Museu de la Pell i el Railhome

Data: dijous 16 de maig de 2019
Hora: de 8.30  a 19:49 o 20.30 h
Lloc trobada: Plaça Espanya (Hotel Catalonia Barcelona Plaza)
Organitza: Alumni Universitat de Barcelona i Club de l’Experiència

Preu per persona
Socis: 30€
No socis: 35€
Inclou els desplaçaments en autobús, l’entrada al Museu de la Pell i al Museu del Tren Railhome, i el dinar. No inclou els bitllets d’anada i tornada amb FGC.

Cal fer la preinscripció pel formulari. Un cop feta, ens posarem en contacte per indicar-vos com fer el pagament.
L’import de la inscripció només serà retornat en la seva totalitat si Alumni anul·la la ruta per no arribar al mínim de places establertes o per altres raons tècniques. Un cop fet el pagament, només es retornarà l’import corresponent al dinar (15 €) si l’anul·lació es fa abans del 13 de maig.

FORMULARI DE PREINSCRIPCIÓ