Club de l'Experiència Alumni · Sortida per Barcelona: L'Arxiu Fotogràfic i el Museu de la Xocolata

Alumni Ub Arxiu Fotografic
Us proposem una sortida per visitar l'Arxiu fotogràfic de Barcelona on té lloc l'exposició "La ciutat dels passatges. Abans de la Via Laietana". Tot seguit ens adreçarem al museu de la Xocolata

17/10/2019 - 17:00 h

17/10/2019 - 19:00 h

Plaça Pons i Clerch, 2   Veure mapa

Activitat ajornada!

Us proposem una sortida per visitar l’Arxiu fotogràfic de Barcelona on té lloc l’exposició “La ciutat dels passatges. Abans de la Via Laietana”. Tot seguit ens adreçarem al Museu de la Xocolata, ubicat a l’antic convent de Sant Agustí.

Arxiu Fotogràfic de Barcelona

L’Arxiu Fotogràfic de Barcelona presenta l’exposició “La ciutat dels passatges. Abans de la Via Laietana”, una selecció de les fotografies guardonades al concurs de dibuixos i fotografies que l’Ajuntament va convocar a finals de gener de 1908 amb l’objectiu de documentar tots els carrers, places i espais diversos que havien de desaparèixer amb l’obertura de la Via Laietana. Els autors són Adolf Mas, Joan F. Rovira, Carles Passos, Narcís Cuyàs, Josep Pons Escrigas, Miquel Matorrodona i altres fotògrafs dels quals es desconeix la identitat.

Les fotografies constitueixen l’únic registre d’aquell territori desaparegut. Aquest fet les converteix en un dels conjunts més importants del patrimoni fotogràfic de la ciutat de Barcelona, però al mateix temps tenen la càrrega simbòlica d’un final d’època i del desacord entre el bloc hegemònic de la ciutat i les seves classes populars.

Font: http://ajuntament.barcelona.cat/arxiumunicipal/arxiufotografic/ca/noticia/exposicio-la-ciutat-dels-passatges-abans-de-la-via-laietana_826615

Museu de la Xocolata

El Museu de la Xocolata és un equipament dinàmic impulsat pel Gremi de Pastisseria de Barcelona, ubicat a l’antic convent de Sant Agustí, que presenta un recorregut pels orígens de la xocolata, la seva arribada a Europa i la seva difusió com un element situat entre el mite i la realitat, entre les propietats medicinals i el seu valor nutritiu, que relacionen tradició amb futur i que formen part del nostre imaginari col·lectiu.

Des de l’època dels descobriments a partir del segle XV, la xocolata ha tingut un paper dins del teixit econòmic i social de la Ciutat Comtal. D’aquesta manera, el port de Barcelona va actuar com a punt de partida del producte per a la seva comercialització i difusió per Europa.

Tanmateix, és a la ciutat, a finals del segle XIX, on es reconeix el primer obrador que transformà la xocolata com a beguda en un producte sòlid.

Font: http://www.museuxocolata.cat/museu.php

SORTIDA PER BARCELONA: L’ARXIU FOTOGRÀFIC I EL MUSEU DE LA XOCOLATA

Data: Dijous 17 d’octubre de 2019
Lloc trobada: Arxiu Fotogràfic de Barcelona – Plaça Pons i Clerch, 2- planta 2a
Organitza: Alumni Universitat de Barcelona i Club de l’Experiència Alumni UB

Preu per persona
Socis: 8€
No socis: 10€

Cal fer la preinscripció pel formulari. Un cop feta, ens posarem en contacte per indicar-vos com fer el pagament.
L’import de la inscripció només serà retornat en la seva totalitat si Alumni anul·la la ruta per no arribar al mínim de places establertes o per altres raons tècniques.

FORMULARI DE PREINSCRIPCIÓ