Club de l'Experiència Alumni · Passejant pels calls de Catalunya

Introducció a la història dels jueus des que van arribar a casa nostra als segles III i IV aC fins que en van ser expulsats l’any 1492

Places exhaurides
Per a inscriure't en la llista d'espera, envia'ns un correu a alumniub@ub.edu
indicant-nos el teu nom i cognoms, correu electrònic, telèfon de contacte i nom de l'activitat a la qual desitges assistir.

Josep Maria Casas i Moreno
Arquitecte tècnic

11/12/2019 - 17:30 h

11/12/2019 - 19:30 h

Aula Ramon i Cajal · Edifici Històric · Gran Via de les Corts Catalanes, 585   Veure mapa

Després d’una petita introducció a la història dels jueus des que van arribar a casa nostra als segles III i IV aC fins que en van ser expulsats l’any 1492, i fent especial menció dels motius pels quals van arribar a ser tan influents, s’amplia paulatinament aquest coneixement passejant per una vintena de calls d’arreu de Catalunya.

Es parlarà de diversos calls i de les seves peculiaritats:

• A Barcelona, de la petjada d’un gran barceloní, Salomó Ben Adret, que va ser un gran talmudista, del número 9 del carrer de Sant Honorat i de la Sinagoga Major.
• A Girona, de la càbala i dels documents hebreus fets en català.
• A Castelló d’Empúries, de les conversions i els batejos forçats.
• A Portbou, del Memorial a Walter Benjamin i dels passadors en la Segona Guerra Mundial.
• A Besalú, del seu micvé, la purificació i els banys rituals.
• A Manresa, del carrer del Balç, un passeig per la Catalunya medieval.
• A Cervera, dels prestadors, l’ofici que els va estigmatitzar.
• A Tàrrega, on van assassinar més de 300 jueus el 1348, de la pesta negra.
• A Valls i Falset, dels molts descendents directes que hi ha.
• A Tortosa, de la disputa de Tortosa i dels motius de la seva expulsió el 1492.

PASSEJANT PELS CALLS DE CATALUNYA
Conferència

Data: dimecres 11 de desembre de 2019
Hora: 17:30 h