Club de l'Experiència Alumni · Un itinerari per sis segles de correu a Barcelona

Ruta a peu · Molts dels secrets de la història del correu es poden descobrir amb una passejada per la Barcelona postal.

09/04/2018 - 17:00 h

09/04/2018 - 19:30 h

Plaça d'Urquinaona (davant del Teatre Borràs)   Veure mapa
La comunicació mitjançant el correu s’ha anat modificant al llarg dels segles. A Barcelona hi ha hagut —i hi ha— espais que han estat o són importants per poder fer efectiva la correspondència. El Museu d’Història de Barcelona organitza un itinerari d’autor, que porta per nom «Sis-cents anys de correu: de l’edat mitjana al segle XXI», guiat i comentat per Antonio Aguilar, en què s’explica la història i es mostren les singularitats del correu a la capital catalana.

La tramesa d’informació per correu ha estat essencial per al comerç i la relació entre persones al llarg de la història, i ha viscut una evolució constant: dels correus a cavall de l’edat mitjana a la revolució tecnològica dels últims anys.
Ara la correspondència per correu va de baixa, amb un descens dels enviaments postals. Però alhora augmenta el volum de paquets que s’envien, i aquesta és una aposta estratègica de Correus. El 80 % d’aquest mercat són productes que es venen a través del comerç electrònic.

Molts dels secrets de la història del correu es poden descobrir amb una passejada per la Barcelona postal. Visitarem la capella d’en Marcús, del segle XII, l’edifici més antic d’Europa relacionat amb el correu; el palau de la família Ferran, al carrer del Correu Vell, que va ser l’oficina central de Correus fins a principis del segle XVIII; la casa de postes, on feien els relleus dels cavalls… fins arribar a la seu actual de Correus, a la plaça d’Antonio López.

El recorregut ens permetrà apreciar com Correus s’ha adaptat als canvis urbans, socials i tecnològics que s’han produït a Barcelona al llarg dels anys.

UN ITINERARI PER SIS SEGLES DE CORREU A BARCELONA

Ruta a peu

Data: dilluns 9 d’abril de 2018
Hora: 17 h
Lloc: Plaça d’Urquinaona (davant del Teatre Borràs)
Organitza: Alumni Universitat de Barcelona i Club de l’Experiència

Pagament:
Socis: 6’50€
No socis: 9’50€

Cal fer la preinscripció pel formulari. Un cop feta la preinscripció, ens posarem en contacte per indicar-vos com fer el pagament.
L’import de la inscripció només serà retornat si Alumni anul·la la ruta per no arribar al mínim de places establertes o per altres raons tècniques.

FORMULARI DE PREINSCRIPCIÓ

PLACES EXHAURIDES!

MÉS DETALLS

4 comentaris

• Voldria venir amb el meu marit, es posible inscriure’s els dos?

Ramon marin cases Reply
    • Hola,
      Les places estan exhaurides. Envieu un correu a alumniub@ub.edu per incloure-us a la llista d’espera

Gràcies