Club de l'Experiència Alumni · Visita guiada al Pavelló de la República

Visita guiada a l’edifici i al fons bibliogràfic del Pavelló de la República, considerat un dels arxius-biblioteca més importants del món sobre la Segona República, la Guerra Civil, l’exili, el franquisme i la transició espanyola.

Places exhaurides

M. Lourdes Prades Artigues
Cap del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República.

27/02/2020 - 11:00 h

27/02/2020 - 13:00 h

Pavelló de la República · Av. del Cardenal Vidal i Barraquer, 34 · Barcelona   Veure mapa

Es farà una visita guiada a l’edifici i al fons bibliogràfic del Pavelló de la República, considerat un dels arxius-biblioteca més importants del món sobre la Segona República, la Guerra Civil, l’exili, el franquisme i la transició espanyola. També té un fons important sobre sovietisme i sobre història política internacional del segle xx, especialment rellevant en relació amb la Segona Guerra Mundial.

Font: https://crai.ub.edu/ca/coneix-el-crai/biblioteques/biblioteca-pavello-republica

Al parc de la Clota de Barcelona, molt a prop de Torre Lluçana, al barri d’Horta-Guinardó, ens sorprèn la reproducció del Pavelló de la República, obra dels arquitectes Josep Lluís Sert i Luis Lacasa, realitzat com a Pavelló d’Espanya per a l’Exposició Internacional de París de 1937. La reconstrucció d’aquest edifici tan simbòlic es va portar a terme amb motiu dels Jocs Olímpics de Barcelona el 1992. El Pavelló de la República és un crit contra la guerra que en aquell moment assetjava Espanya i Barcelona. S’hi van exhibir obres tan destacades i compromeses contra la situació política del moment com el Guernica, de Picasso, o El segador, de Miró. Al costat del pavelló, a París, hi havia la Font de mercuri, d’Alexander Calder, que actualment pot veure’s a la Fundació Miró. El Pavelló de la República fou construït amb una gran limitació de materials, donades les circumstàncies del moment; com a resultat, es concebí com un gran contenidor buit, gairebé sense parets, a través del qual es marcava un recorregut. L’estructura metàl·lica tanca els compartiments de vidre a la primera planta i de fibrociment a la segona.

Font: https://www.barcelonaturisme.com/wv3/ca/page/546/pavello-de-la-republica.html

Pavelló de la República
Visita guiada

Data: dijous 27 de febrer de 2020