Club de l'Experiència Alumni · Visita a la Colònia Vidal de Puig-Reig

Alumni Ub Colonia Vidal
La Colònia Vidal, també coneguda com a Cal Vidal, és una antiga colònia tèxtil concebuda com un nucli autosuficient, amb habitatges per als obrers, església, escola, etc. a la riba del riu Llobregat, en el municipi berguedà de Puig-reig inclosa en l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya.

28/01/2020 - 9:15 h

28/01/2020 - 18:00 h

Colònia Vidal de Puig-Reig   Veure mapa

La Colònia Vidal, també coneguda com a Cal Vidal, és una antiga colònia tèxtil  concebuda com un nucli autosuficient, amb habitatges per als obrers, església, escola, etc. a la riba del riu Llobregat, en el municipi berguedà de Puig-reig inclosa en l’Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya.

Actualment hi mostra el Museu de la Colònia Vidal de Puig-reig. Forma part del Sistema Territorial del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya.

El Museu de la Colònia Vidal és l’aposta per reviure el passat en la pròpia pell. Des de l’any 1995 el Museu explica com eren la vida i el treball en una colònia tèxtil als inicis del segle XX. Una extensa passejada per la colònia Vidal ens serveix per mostrar, a través d’espais com l’escola, la fàbrica o els habitatges, la realitat d’un moment històric de cabdal importància per la història contemporània del nostre país i la seva industrialització.

La Colònia Vidal respon al model d’estructura completa de les colònies industrials. A més dels elements productius (la fàbrica, la turbina amb la corresponent resclosa i el canal, i altres edificis destinats a la producció industrial) i dels habitatges per als treballadors, compta també amb tots els serveis típics de les colònies: església, convent, escola, cine-teatre, cafè, etc.  Els habitatges de la colònia responen a unes tipologies diferents segons les necessitats: cases unifamiliars de dos pisos unides que formen carrers i blocs més o menys aïllats de tres pisos, amb diferents materials -com la pedra o el maó-.

Cap als anys 40 del segle XX, la colònia conegué una nova etapa constructiva: s’edificà l’església de la Puríssima Concepció en un estil neomedievalista, la Torre de l’amo, la del director i alguns carrers de cases més

Fonts:
www.museucoloniavidal.org/
Viquipèdia

Programa

9:15- Sortida (Gran Via de les Corts Catalanes, 585, davant la porta principal de l’Edifici Històric)
11:00- Passejada per la Colònia Vidal i visita al Museu
14:00- Dinar al restaurant de la mateixa Colònia Vidal
En acabar de dinar tornarem cap a Barcelona
18:00- Hora d’arribada prevista

VISITA A LA COLÒNIA VIDAL

Data: dimarts 28 de gener de 2020
Hora: 09:15h
Lloc trobada: Davant la porta de l’Edifici Històric. Gran Via de les Corts Catalanes, 585
Organitza: Alumni Universitat de Barcelona i Club de l’Experiència Alumni

Preu per persona
Socis: 50€
No socis: 55€

El preu inclou: anada i tornada amb autobús, entrada al museu i dinar.

Cal fer la preinscripció pel formulari. Un cop feta, ens posarem en contacte per indicar-vos com fer el pagament.
L’import de la inscripció només serà retornat en la seva totalitat si Alumni anul·la la ruta per no arribar al mínim de places establertes o per altres raons tècniques.Un cop fet el pagament, només es retornarà l’import corresponent al dinar (11,50 €) si l’anul·lació es fa abans del 24 de gener al correu alumniub@ub.edu.

FORMULARI DE PREINSCRIPCIÓ

Places exhaurides!