Club de l'Experiència Alumni · Envelliment actiu: conceptes i aspectes

Veurem què podem fer per envellir saludablement en les esferes física, mental i social.

Antoni Salvà Casanovas
Llicenciat en Medicina i Cirurgia per la Universitat de Barcelona

25/02/2020 - 17:30 h

25/02/2020 - 19:00 h

Seu d'Alumni · Gran Via de les Corts Catalanes, 582 · Barcelona   View map

L’envelliment ens espanta, té mala premsa; per això mirem de fugir-ne. El cert, però, és que es tracta d’un procés biològicament natural, i el que convé és anar preparant-se físicament i mentalment, i aprendre a assumir-lo a mesura que es fan anys.

Les conferències que us presentem en aquest cicle sobre envelliment actiu són a càrrec de quatre reconeguts experts que ens ajudaran en aquest procés  d’aprenentatge, la qual cosa, ens pot servir tant a nosaltres mateixos com a les persones del nostre entorn.

El concepte d’envelliment actiu, desenvolupat els darrers vint anys a partir d’una proposta de l’Organització Mundial de la Salut, fa referència a la manera com les persones grans poden aprofitar al màxim totes les seves oportunitats per assolir un envelliment que es percebi com a satisfactori en el camp de la salut, la participació i la seguretat.

Els determinants de la salut i del benestar durant l’envelliment són molt diversos, i inclouen aspectes com ara la genètica, els hàbits de vida, els problemes de salut aguts o crònics i també l’entorn social i socioeconòmic en què s’ha desenvolupat la vida de cada persona. Malgrat que no podem evitar fer-nos grans i envellir, sí que podem contribuir a tenir un envelliment saludable.

Durant l’activitat, discutirem sobre els conceptes d’envelliment actiu i envelliment saludable; descriurem breument la situació demogràfica actual; parlarem dels determinants de l’envelliment; exposarem els conceptes de capacitat intrínseca i capacitat funcional; parlarem de les trajectòries de l’envelliment, i veurem què podem fer per envellir saludablement en les esferes física, mental i social.

Envelliment actiu: conceptes i aspectes
Conferència

Data: dimarts 25 de febrer de 2020
Hora: de 17:30 a 19:00