Club de l'Experiència Alumni · Biografia d'un medicament: des del seu naixement fins a la teva farmaciola

Es presenten els components dels medicaments, les formes farmacèutiques que adopten, les informacions que s’inclouen en els envasos i les capses, i també les normes bàsiques que garanteixen la seguretat, l’eficàcia i l’estabilitat dels medicaments.

Img 20200203 155518 962
Montse Buxadé Carbó
Dra. Enginyera Química IQS. Llicenciada en Química. Enginyera Industrial. Catedràtica jubilada d'anàlisi i Quimíca Industrial

04/03/2020 - 17:30 h

04/03/2020 - 19:00 h

Seu d'Alumni · Gran Via de les Corts Catalanes, 582 · Barcelona   Veure mapa

En el nostre dia a dia, és habitual haver de prendre algun medicament o haver d’administrar-lo a algú del nostre entorn. Per tant, normalment els medicaments són un més en la nostra vida quotidiana. En aquestes tres conferències donem a conèixer què són aquests productes, com es fabriquen i què es fa per tal d’assegurar-ne la qualitat. L’objectiu és, doncs, aproximar el vessant científic i tecnològic dels medicaments a aquells usuaris que encara no el coneixen, i fer valer la feina de milers de persones que treballen en aquest àmbit al nostre país.

En aquesta primera xerrada del cicle, es presenten els components dels medicaments, les formes farmacèutiques que adopten, les informacions que s’inclouen en els envasos i les capses, i també les normes bàsiques que garanteixen la seguretat, l’eficàcia i l’estabilitat dels medicaments.

Després de definir què és un medicament, es parlarà dels principis actius i també dels excipients (tipus i utilitat). Tot seguit es presentaran les formes farmacèutiques sòlides, semisòlides, líquides i gasoses més habituals, s’exposaran les característiques dels condicionaments primari i secundari d’acord amb la legislació vigent, i s’introduiran les bones pràctiques de fabricació (o GMP per good manufacturing practices) i les normes de correcta fabricació (NCF), i diversos trets específics de la indústria farmacèutica, un sector econòmic amb força rellevància al nostre país.

BIOGRAFIA D’UN MEDICAMENT: DES DEL SEU NAIXEMENT FINS A LA TEVA FARMACIOLA
Conferència

Data: dimecres 4 de març de 2020
Hora: de 17:30 a 19:00