Club de l'Experiència Alumni · Envelliment actiu: aspectes cognitius de l’envelliment saludable

Sessió teòrica-pràctica on s’ensenyaran tècniques que permeten reduir el risc de deteriorament cognitiu en persones grans amb envelliment normal.

Places exhaurides

Sara Domènech Pou
Doctora en Neuropsicologia i investigadora de la Fundació Salut i Envelliment.

05/02/2020 - 17:30 h

05/02/2020 - 19:00 h

Seu d'Alumni · Gran Via de les Corts Catalanes, 582 · Barcelona   Veure mapa

L’envelliment ens espanta, té mala premsa; per això mirem de fugir-ne. El cert, però, és que es tracta d’un procés biològicament natural, i el que convé és anar preparant-se físicament i mentalment, i aprendre a assumir-lo a mesura que es fan anys.

Les conferències que us presentem en aquest cicle sobre envelliment actiu són a càrrec de quatre reconeguts experts que ens ajudaran en aquest procés  d’aprenentatge, la qual cosa, ens pot servir tant a nosaltres mateixos com a les persones del nostre entorn.

L’objectiu d’aquesta sessió és donar a conèixer l’estimulació cognitiva. S’ensenyaran tècniques que permeten reduir el risc de deteriorament cognitiu en persones grans amb envelliment normal.

La metodologia és teoricopràctica. En la part teòrica, s’explicaran els canvis cognitius que es produeixen en l’envelliment normal i es farà èmfasi en la importància d’estar mentalment actius per tal de prevenir el deteriorament cognitiu. Es farà referència a l’estimulació cognitiva i als seus fonaments científics.

També s’esmentaran les funcions cognitives superiors (memòria, orientació, llenguatge, velocitat de processament, funcions executives…) i es donaran a conèixer els recursos i les estratègies per estimular-les. La sessió finalitzarà amb una part pràctica en la qual es farà un exercici per a cadascuna de les funcions i en què es faran recomanacions generals per prevenir el deteriorament cognitiu.

Envelliment actiu: aspectes cognitius de l’envelliment saludable
Conferència teòrica-pràctica

Data: dimecres 5 de febrer de 2020
Hora: de 17:30 a 19:00