Cinefòrum Duoda. Significant mirades. Pel·lícula: "Rosa Luxemburg"

Projecció de la pel•lícula "Rosa Luxenburg", escollida per una investigadora de Duoda, i debat o fòrum posterior.

Gratuït

María Asunción López Carretero
Professora del Departament de Didàctica i Organització Educativa de la UB

25/05/2018 - 18:00 h

25/05/2018 - 21:00 h

Aula Ramón i Cajal. Edifici Històric . Gran Via de les Corts Catalanes, 585   Veure mapa

Projecció de la pel•lícula “Rosa Luxemburg″, escollida per una investigadora de Duoda, i debat o fòrum posterior.

L’objectiu d’aquest cinefòrum és aprofitar la capacitat de crear i recrear històries que té el cinema per reflexionar sobre la construcció de l’ordre simbòlic femení, mostrant una mirada nova a través del pensament de la diferència sexual.

Atès que el cinema és una eina útil i recorrent per fer política del simbòlic i permet fer una interpretació lliure, pensarem i sentirem amb el nostre ésser-cos i parlarem amb veu pròpia per poder significar la mirada.

Volem mirar i abordar la història que narra aquesta pel·lícula considerant l’ordre simbòlic de la mare: analitzar si aquest ordre apareix al llarg de la trama o en els personatges, o si, malauradament, hi roman absent.
Volem indagar i descobrir, si és que n’hi ha, les mediacions que aporten els personatges a les relacions en l’entramat del film.

Volem furgar en les relacions entre les protagonistes i els protagonistes. Volem descobrir en els personatges algun indici de significació lliure de la diferència entre ser dona o ser home. Volem recrear-nos, si escau, en la llibertat de les dones. L’objectiu és simple, no tenim grans pretensions: tan sols volem atrevir-nos a mirar i comentar aquestes històries des d’una posició diferent, perquè som dones que volem pensar-nos, també, a través del cinema.

Rosa Luxemburg: sinopsi.

Rosa Luxemburg va ser una dona lliure, fidel a les seves conviccions i compromesa amb la vida. Sabia que poder i política no són el mateix, per això la seva política es va mantenir fora de les consignes patriarcals. Això li comportà un difícil equilibri en les seves relacions amb els camarades revolucionaris. Rosa Luxemburg és un referent per a les dones que volen una altra forma de fer política, ben allunyada del poder.

CINEFÒRUM DUODA. SIGNIFICANT MIRADES: “ROSA LUXENBURG”

Cinefòrum

Data: divendres 25 de maig de 2018
Hora: 18 h
Lloc: Aula Ramón i Cajal. Edifici Històric . Gran Via de les Corts Catalanes, 585
Organitza: Duoda – Centre de recerca de Dones. Universitat de Barcelona

MÉS DETALLS

ENTRADA LLIURE · AFORAMENT LIMITAT · LES PLACES ES RESERVARAN PER RIGORÓS ORDRE D’INSCRIPCIÓ

INSCRIPCIÓ A L'ACTIVITAT

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?