Cinefòrum Duoda. Significant mirades. Pel·lícula: "Not for sale"

Projecció de la pel•lícula "Not for sale", escollida per una investigadora de Duoda, i debat o fòrum posterior.

Assumpta Bassas Vila
Doctora en Història de l’Art per la Universitat de Barcelona

23/03/2018 - 18:00 h

23/03/2018 - 21:00 h

Aula Ramón i Cajal. Edifici Històric . Gran Via de les Corts Catalanes, 585   Veure mapa

Projecció de la pel•lícula “Not for sale”, escollida per una investigadora de Duoda, i debat o fòrum posterior.

L’objectiu d’aquest cinefòrum és aprofitar la capacitat de crear i recrear històries que té el cinema per reflexionar sobre la construcció de l’ordre simbòlic femení, mostrant una mirada nova a través del pensament de la diferència sexual.

Atès que el cinema és una eina útil i recorrent per fer política del simbòlic i permet fer una interpretació lliure, pensarem i sentirem amb el nostre ésser-cos i parlarem amb veu pròpia per poder significar la mirada.

Volem mirar i abordar la història que narra aquesta pel·lícula considerant l’ordre simbòlic de la mare: analitzar si aquest ordre apareix al llarg de la trama o en els personatges, o si, malauradament, hi roman absent.
Volem indagar i descobrir, si és que n’hi ha, les mediacions que aporten els personatges a les relacions en l’entramat del film.

Volem furgar en les relacions entre les protagonistes i els protagonistes. Volem descobrir en els personatges algun indici de significació lliure de la diferència entre ser dona o ser home. Volem recrear-nos, si escau, en la llibertat de les dones. L’objectiu és simple, no tenim grans pretensions: tan sols volem atrevir-nos a mirar i comentar aquestes històries des d’una posició diferent, perquè som dones que volem pensar-nos, també, a través del cinema.

Not for sale: sinopsi.

Not For Sale. Feminism and Art in the USA during the 1970s (1998) és un assaig visual, a mode de collage, sobre les variades produccions artístiques (de més d’un centenar d’artistes), activitats socials i formes de treball i d’organització política que van conformar el Moviment d’Art Feminista, en el si del Moviment d’Alliberació de les Dones de l’Amèrica del Nord dels anys 70.
L’obra neix del desig personal de l’autora (Laura Cottingham) d’interrogar-se sobre la seva vinculació amb la tradició feminista en l’art contemporani i la necessitat de fer història viva, activant-la en estructures audiovisuals i ben acompanyada per la música de Yoko Ono.

CINEFÒRUM DUODA. SIGNIFICANT MIRADES: “NOT FOR SALE”

Cinefòrum

Data: divendres 23 de març de 2018
Hora: 18 h