Cinefòrum Duoda. Significant mirades. Pel·lícula: "Mustang"

Projecció de la pel•lícula "Mustang", escollida per una investigadora de Duoda, i posterior debat o fòrum posterior.

Amparo Chumacero Ruíz
Professora associada i investigadora de la UB

28/10/2016 - 18:00 h

28/10/2016 - 21:00 h

Gran Via de les Corts Catalanes, 585   Veure mapa

Projecció de la pel•lícula “Mustang”, escollida per una investigadora de Duoda, i posterior debat o fòrum posterior.

L’objectiu d’aquest cinefòrum és aprofitar la capacitat de crear i recrear històries que té el cinema per reflexionar sobre la construcció de l’ordre simbòlic femení, mostrant una mirada nova a través del pensament de la diferència sexual. Atès que el cinema és una eina útil i recorrent per fer política del simbòlic i permet fer una interpretació lliure, pensarem i sentirem amb el nostre ésser-cos i parlarem amb veu pròpia per poder significar la mirada.

alumni-ub-mustang1Volem mirar i abordar la història que narra aquesta pel·lícula considerant l’ordre simbòlic de la mare: analitzar si aquest ordre apareix al llarg de la trama o en els personatges, o si, malauradament, hi roman absent.

Volem indagar i descobrir, si és que n’hi ha, les mediacions que aporten els personatges a les relacions en l’entramat del film.

Volem furgar en les relacions entre les protagonistes i els protagonistes. Volem descobrir en els personatges algun indici de significació lliure de la diferència entre ser dona o ser home. Volem recrear-nos, si escau, en la llibertat de les dones. L’objectiu és simple, no tenim grans pretensions: tan sols volem atrevir-nos a mirar i comentar aquestes històries des d’una posició diferent, perquè som dones que volem pensar-nos, també, a través del cinema.

Amadrina:
Amparo Chumacero Ruíz
Professora associada i investigadora de la Universitat de Barcelona.

Sinopsi

En un petit poble de la costa de Turquia, cinc germanes adolescents i òrfenes que viuen amb l’àvia i sota la tutela d’un oncle veuen com la seva lleugeresa de vida, la seva alegria i els seus desitjos intenten ser sotmesos a la llei, la tradició i els costums patriarcals. Davant d’aquest absurd, prenen consciència del seu desig de llibertat femenina i es van transformant. Juntes intenten travessar els límits imposats, que dibuixen els contorns de la llibertat de cadascuna. Totes, a la seva manera, arrisquen i es rebel·len. En alguns casos, les conseqüències són extremes.

Aquesta pel·lícula, una preciosa faula sobre el desig i la necessitat de viure en llibertat, és l’òpera prima de la directora Deniz Gamze Ergüven, i està basada en una experiència de la seva pròpia vida.

CINEFÒRUM DUODA. SIGNIFICANT MIRADES: “MUSTANG”
Cinefòrum

Data: divendres 28 d’octubre de 2016
Hora: 18 h