Cinefòrum Duoda. Significant mirades. Pel·lícula: "Maudie, el color de la vida"

Projecció de la pel•lícula "Maudie, el color de la vida", escollida per una investigadora de Duoda, i debat o fòrum posterior.

Pilar Babi Rourera
Metgessa de capçalera del CAP La Pau (Barcelona)

25/10/2018 - 18:00 h

25/10/2018 - 20:30 h

Aula Ramón i Cajal. Edifici Històric . Gran Via de les Corts Catalanes, 585   Veure mapa

Projecció de la pel•lícula “Maudie, el color de la vida”, escollida per una investigadora de Duoda, i debat o fòrum posterior.

L’objectiu d’aquest cinefòrum és aprofitar la capacitat de crear i recrear històries que té el cinema per reflexionar sobre la construcció de l’ordre simbòlic femení, mostrant una mirada nova a través del pensament de la diferència sexual.

Atès que el cinema és una eina útil i recorrent per fer política del simbòlic i permet fer una interpretació lliure, pensarem i sentirem amb el nostre ésser-cos i parlarem amb veu pròpia per poder significar la mirada.

Volem mirar i abordar la història que narra aquesta pel·lícula considerant l’ordre simbòlic de la mare: analitzar si aquest ordre apareix al llarg de la trama o en els personatges, o si, malauradament, hi roman absent.
Volem indagar i descobrir, si és que n’hi ha, les mediacions que aporten els personatges a les relacions en l’entramat del film.

Volem furgar en les relacions entre les protagonistes i els protagonistes. Volem descobrir en els personatges algun indici de significació lliure de la diferència entre ser dona o ser home. Volem recrear-nos, si escau, en la llibertat de les dones. L’objectiu és simple, no tenim grans pretensions: tan sols volem atrevir-nos a mirar i comentar aquestes històries des d’una posició diferent, perquè som dones que volem pensar-nos, també, a través del cinema.

Maudie, el color de la vida

Alumni Barcelona MaudieEs tracta d’una pel·lícula d’argument i càmeres pausades. La vida en què la Maudie —nom que fa referència a la pintora canadenca Maud Lewis— pren magistralment cada bri de llibertat, cada decisió, amb les seves conseqüències. Troba en l’art i en les relacions la clau per a la seva porta, per a la seva finestra. «La vida ja és tota emmarcada, aquí», diu la Maudie. Quina és la teva finestra al món?

CINEFÒRUM DUODA. SIGNIFICANT MIRADES: “MAUDIE, EL COLOR DE LA VIDA”

Cinefòrum

Data: dijous 25 d’octubre de 2018
Hora: 18 h