Cinefòrum Duoda. Significant mirades. María Magdalena

Projecció de la pel•lícula "Maria Magdalena", escollida per una investigadora de Duoda, i debat o fòrum posterior.

Núria Beitia Hernández
Psicòloga i professora del màster Magistra en d’Estudis de la Diferència Sexual

24/05/2019 - 18:00 h

24/05/2019 - 21:00 h

Aula Ramón i Cajal. Edifici Històric . Gran Via de les Corts Catalanes, 585   Veure mapa

Projecció de la pel·lícula ” Maria Magdalena”, escollida per una investigadora de Duoda, i debat o fòrum posterior.

L’objectiu d’aquest cinefòrum és aprofitar la capacitat de crear i recrear històries que té el cinema per reflexionar sobre la construcció de l’ordre simbòlic femení, mostrant una mirada nova a través del pensament de la diferència sexual.

Atès que el cinema és una eina útil i recorrent per fer política del simbòlic i permet fer una interpretació lliure, pensarem i sentirem amb el nostre ésser-cos i parlarem amb veu pròpia per poder significar la mirada.

Volem mirar i abordar la història que narra aquesta pel·lícula considerant l’ordre simbòlic de la mare: analitzar si aquest ordre apareix al llarg de la trama o en els personatges, o si, malauradament, hi roman absent.
Volem indagar i descobrir, si és que n’hi ha, les mediacions que aporten els personatges a les relacions en l’entramat del film.

Volem furgar en les relacions entre les protagonistes i els protagonistes. Volem descobrir en els personatges algun indici de significació lliure de la diferència entre ser dona o ser home. Volem recrear-nos, si escau, en la llibertat de les dones. L’objectiu és simple, no tenim grans pretensions: tan sols volem atrevir-nos a mirar i comentar aquestes històries des d’una posició diferent, perquè som dones que volem pensar-nos, també, a través del cinema.

Sinopsi

Pel·lícula basada en la intervenció d’una dona, Maria de Magdalena, en els temps finals de la vida de Jesús (mort, enterrament i resurrecció) i, sobretot, en la seva capacitat d’entendre, en la seva dimensió més profunda i perfecta, el significat de l’espiritualitat del moviment cristià.

Proposem observar de nou aquesta dona (admirada i exalçada però també vilipendiada), que va saber suportar, enfrontar i transitar, amb la seva llibertat i ésser, un camí doble, el de l’espiritualitat i el de la comunitat.

CINEFÒRUM DUODA. SIGNIFICANT MIRADES: MARIA MAGDALENA
Cinefòrum

Data: divendres 24 de maig de 2019
Hora: 18 h