Cinefòrum Duoda. Significant mirades. Pel·lícula: "Los limoneros"

Projecció de la pel•lícula "Los limoneros", escollida per una investigadora de Duoda, i posterior debat o fòrum posterior.

Gratuït

Laura Mercader Amigó
Professora de Teoria de l'Art del Departament d'Història de l'Art, de la Universitat de Barcelona

21/04/2017 - 18:00 h

21/04/2017 - 21:00 h

Gran Via de les Corts Catalanes, 585   Veure mapa

Projecció de la pel•lícula “Los limoneros”, escollida per una investigadora de Duoda, i posterior debat o fòrum posterior.

L’objectiu d’aquest cinefòrum és aprofitar la capacitat de crear i recrear històries que té el cinema per reflexionar sobre la construcció de l’ordre simbòlic femení, mostrant una mirada nova a través del pensament de la diferència sexual. Atès que el cinema és una eina útil i recorrent per fer política del simbòlic i permet fer una interpretació lliure, pensarem i sentirem amb el nostre ésser-cos i parlarem amb veu pròpia per poder significar la mirada.
Volem mirar i abordar la història que narra aquesta pel·lícula considerant l’ordre simbòlic de la mare: analitzar si aquest ordre apareix al llarg de la trama o en els personatges, o si, malauradament, hi roman absent.
Volem indagar i descobrir, si és que n’hi ha, les mediacions que aporten els personatges a les relacions en l’entramat del film.
Volem furgar en les relacions entre les protagonistes i els protagonistes. Volem descobrir en els personatges algun indici de significació lliure de la diferència entre ser dona o ser home. Volem recrear-nos, si escau, en la llibertat de les dones. L’objectiu és simple, no tenim grans pretensions: tan sols volem atrevir-nos a mirar i comentar aquestes històries des d’una posició diferent, perquè som dones que volem pensar-nos, també, a través del cinema.

Sinopsi

Los limoneros parla de dues maneres d’entendre la política: la política de l’amor, que és la de les dones lliures, i la política de la guerra, que és la dels homes patriarcals. L’amor de Salma Zidane pel seu camp de llimoners neix de l’amor per la vida concreta i real, la seva i la de la seva família. La Salma és una vídua palestina de Cisjordània que viu dels llimoners que va heretar del seu pare, de qui va aprendre a estimar-los i cultivar-los. Al seu veí, el ministre de Defensa de l’Estat d’Israel, de nom, per metonímia, Israel Navon, el seu pare també li va ensenyar a estimar els arbres, les oliveres. Però l’amor d’Israel per les oliveres és l’amor a un emblema, a unes idees. Entre la vida i l’abstracció de les idees, Mira Navon, l’esposa emancipada del ministre, tria la vida de les dones.

CINEFÒRUM DUODA. SIGNIFICANT MIRADES: “LOS LIMONEROS”
Cinefòrum

Data: divendres 21 d’abril de 2017
Hora: 18 h
Lloc: Aula Ramón i Cajal. Edifici Històric . Gran Via de les Corts Catalanes, 585
Organitza: Duoda – Centre de recerca de Dones. Universitat de Barcelona
Idioma: La pel·lícula serà en castellà i el debat en català.

MÉS DETALLS

ENTRADA LLIURE · AFORAMENT LIMITAT · LES PLACES ES RESERVARAN PER RIGORÓS ORDRE D’INSCRIPCIÓ

INSCRIPCIÓ A L'ACTIVITAT