Cinefòrum Duoda. Significant mirades. Pel·lícula: "Las horas"

Projecció de la pel•lícula "Las horas", escollida per una investigadora de Duoda, i posterior debat o fòrum posterior.

Gratuït

Maria Asunción López Carretero
Investigadora de Duoda (Centre de Recerca de Dones de la UB)

24/02/2017 - 18:00 h

24/02/2017 - 21:00 h

Gran Via de les Corts Catalanes, 585   Veure mapa

Projecció de la pel•lícula “Las horas”, escollida per una investigadora de Duoda, i posterior debat o fòrum posterior.

L’objectiu d’aquest cinefòrum és aprofitar la capacitat de crear i recrear històries que té el cinema per reflexionar sobre la construcció de l’ordre simbòlic femení, mostrant una mirada nova a través del pensament de la diferència sexual. Atès que el cinema és una eina útil i recorrent per fer política del simbòlic i permet fer una interpretació lliure, pensarem i sentirem amb el nostre ésser-cos i parlarem amb veu pròpia per poder significar la mirada.
Volem mirar i abordar la història que narra aquesta pel·lícula considerant l’ordre simbòlic de la mare: analitzar si aquest ordre apareix al llarg de la trama o en els personatges, o si, malauradament, hi roman absent.
Volem indagar i descobrir, si és que n’hi ha, les mediacions que aporten els personatges a les relacions en l’entramat del film.
Volem furgar en les relacions entre les protagonistes i els protagonistes. Volem descobrir en els personatges algun indici de significació lliure de la diferència entre ser dona o ser home. Volem recrear-nos, si escau, en la llibertat de les dones. L’objectiu és simple, no tenim grans pretensions: tan sols volem atrevir-nos a mirar i comentar aquestes històries des d’una posició diferent, perquè som dones que volem pensar-nos, també, a través del cinema.

Sinopsi

La pel·lícula The hours, dirigida per Stephen Daldry, és l’adaptació de la novel·la homònima de Michael Cunningham, publicada el 1998. A més, com si es tractés de metaliteratura, tant la novel·la com la pel·lícula es desenvolupen a través de l’obra potser més coneguda de Virginia Woolf, La senyora Dalloway.

El film indaga d’una manera profunda en la vida de tres dones, cadascuna en un context historicocultural diferent, que intenten ser lliures i que prenen decisions fonamentals per a la seva existència. L’estructura narrativa es basa, doncs, en un paral·lelisme d’aquestes tres vides i èpoques, fent que cada història transcorri sincronitzada amb les altres en un sol dia. Totes tres dones estan relacionades a través del personatge de Virginia Woolf, que és qui narra la història.

El cinefòrum serà a càrrec de María Asunción López Carretero, investigadora de Duoda (Centre de Recerca de Dones de la UB) i professora del Departament de Didàctica i Organització Educativa de la UB i del màster d’Estudis de la Diferència Sexual. Forma part del grup de recerca “La Política de lo Simbólico en la Historia y en la Historia del Arte”.

CINEFÒRUM DUODA. SIGNIFICANT MIRADES: “LAS HORAS”
Cinefòrum

Data: divendres 24 de febrer de 2017
Hora: 18 h