Cinefòrum Duoda. Significant mirades. Pel·lícula: La bestia nel cuore

Projecció de la pel•lícula "La Bestia nel Cuore", escollida per una investigadora de Duoda, i debat o fòrum posterior.

Laura Mercader Amigó
Professora de Teoria de l'Art del Departament d'Història de l'Art, de la Universitat de Barcelona

26/04/2019 - 18:00 h

26/04/2019 - 20:30 h

Aula Ramón i Cajal. Edifici Històric . Gran Via de les Corts Catalanes, 585   Veure mapa

Projecció de la pel·lícula La bestia nel cuore, escollida per una investigadora de Duoda, i debat o fòrum posterior.

L’objectiu d’aquest cinefòrum és aprofitar la capacitat de crear i recrear històries que té el cinema per reflexionar sobre la construcció de l’ordre simbòlic femení, mostrant una mirada nova a través del pensament de la diferència sexual.

Atès que el cinema és una eina útil i recorrent per fer política del simbòlic i permet fer una interpretació lliure, pensarem i sentirem amb el nostre ésser-cos i parlarem amb veu pròpia per poder significar la mirada.

Volem mirar i abordar la història que narra aquesta pel·lícula considerant l’ordre simbòlic de la mare: analitzar si aquest ordre apareix al llarg de la trama o en els personatges, o si, malauradament, hi roman absent.
Volem indagar i descobrir, si és que n’hi ha, les mediacions que aporten els personatges a les relacions en l’entramat del film.

Volem furgar en les relacions entre les protagonistes i els protagonistes. Volem descobrir en els personatges algun indici de significació lliure de la diferència entre ser dona o ser home. Volem recrear-nos, si escau, en la llibertat de les dones. L’objectiu és simple, no tenim grans pretensions: tan sols volem atrevir-nos a mirar i comentar aquestes històries des d’una posició diferent, perquè som dones que volem pensar-nos, també, a través del cinema.

Projecció de la pel·lícula La bestia nel cuore, de Cristina Comencini (2005), i posterior debat o fòrum a càrrec de la directora de Duoda, Laura Mercader Amigó.

Adonar-se de cop de l’amnèsia sobre la vida de la infància, patir malsons reiterats des de l’embaràs, viure en un continu malestar interior és l’inquietant estat de Sabina, la protagonista de La bestia nel cuore, que busca respostes amb el seu germà. El que descobreix és abominable: el pare els va violar a tots dos. Com es pot viure, amb això? Primer, esborrant-ho, però una vegada ho portes a la memòria, com ho fas? D’això tracta la pel·lícula de Cristina Comencini, basada en la seva novel·la homònima.Guardar

CINEFÒRUM DUODA. SIGNIFICANT MIRADES: LA BESTIA NEL CUORE
Cinefòrum

Data: divendres 26 d’abril de 2019