Cinefòrum Duoda. Significant mirades. Pel·lícula: "Figuras ocultas"

Projecció de la pel•lícula "Figuras ocultas", escollida per una investigadora de Duoda, i posterior debat o fòrum posterior.

Gratuït

Victoria López Benito
Professora lectora de la Universitat de Saragossa de l’àrea de Didàctica de les Ciències Socials a la Facultat d’Educació

19/05/2017 - 18:00 h

19/05/2017 - 21:00 h

Gran Via de les Corts Catalanes, 585   Veure mapa

Projecció de la pel•lícula “Figuras ocultas”, de Theodore Melfi, escollida per una investigadora de Duoda, i posterior debat o fòrum posterior.

L’objectiu d’aquest cinefòrum és aprofitar la capacitat de crear i recrear històries que té el cinema per reflexionar sobre la construcció de l’ordre simbòlic femení, mostrant una mirada nova a través del pensament de la diferència sexual.

Atès que el cinema és una eina útil i recorrent per fer política del simbòlic i permet fer una interpretació lliure, pensarem i sentirem amb el nostre ésser-cos i parlarem amb veu pròpia per poder significar la mirada.

Volem mirar i abordar la història que narra aquesta pel·lícula considerant l’ordre simbòlic de la mare: analitzar si aquest ordre apareix al llarg de la trama o en els personatges, o si, malauradament, hi roman absent.
Volem indagar i descobrir, si és que n’hi ha, les mediacions que aporten els personatges a les relacions en l’entramat del film.

Volem furgar en les relacions entre les protagonistes i els protagonistes. Volem descobrir en els personatges algun indici de significació lliure de la diferència entre ser dona o ser home. Volem recrear-nos, si escau, en la llibertat de les dones. L’objectiu és simple, no tenim grans pretensions: tan sols volem atrevir-nos a mirar i comentar aquestes històries des d’una posició diferent, perquè som dones que volem pensar-nos, també, a través del cinema.

Sinopsi

Figuras ocultas, de Theodore Melfi, és una adaptació del llibre homònim de Margot Lee Shetterly, basat en fets reals. Explica la història invisibilitzada de tres brillants científiques afroamericanes que als anys seixanta van treballar a la NASA, amb el que això representava en un moment de reivindicacions feministes i de lluita contra el racisme.

És una pel·lícula en què les tres figures protagonistes —Katherine Johnson (Taraji P. Henson), Dorothy Vaughn (Octavia Spencer) i Mary Jackson (Janelle Monáe)— mostren com el desig i l’excel·lència femenina generen transformacions importants i fèrtils en les normes encotillades del sistema.

CINEFÒRUM DUODA. SIGNIFICANT MIRADES: “FIGURAS OCULTAS”
Cinefòrum

Data: divendres 19 de maig de 2017
Hora: 18 h
Lloc: Aula Ramón i Cajal. Edifici Històric . Gran Via de les Corts Catalanes, 585
Organitza: Duoda – Centre de recerca de Dones. Universitat de Barcelona
Idioma: La pel·lícula serà en castellà i el debat en català.

MÉS DETALLS

ENTRADA LLIURE · AFORAMENT LIMITAT · LES PLACES ES RESERVARAN PER RIGORÓS ORDRE D’INSCRIPCIÓ

INSCRIPCIÓ A L'ACTIVITAT