Cinefòrum Duoda. Significant mirades. Pel·lícula: "El orden divino"

Projecció de la pel•lícula "El orden divino", escollida per una investigadora de Duoda, i debat o fòrum posterior.

Amparo Chumacero Ruíz
Professora associada i investigadora de la UB

22/02/2019 - 18:00 h

22/02/2019 - 20:30 h

Aula Ramón i Cajal. Edifici Històric . Gran Via de les Corts Catalanes, 585   Veure mapa

Projecció de la pel•lícula “El orden divino”, escollida per una investigadora de Duoda, i debat o fòrum posterior.

L’objectiu d’aquest cinefòrum és aprofitar la capacitat de crear i recrear històries que té el cinema per reflexionar sobre la construcció de l’ordre simbòlic femení, mostrant una mirada nova a través del pensament de la diferència sexual.

Atès que el cinema és una eina útil i recorrent per fer política del simbòlic i permet fer una interpretació lliure, pensarem i sentirem amb el nostre ésser-cos i parlarem amb veu pròpia per poder significar la mirada.

Volem mirar i abordar la història que narra aquesta pel·lícula considerant l’ordre simbòlic de la mare: analitzar si aquest ordre apareix al llarg de la trama o en els personatges, o si, malauradament, hi roman absent.
Volem indagar i descobrir, si és que n’hi ha, les mediacions que aporten els personatges a les relacions en l’entramat del film.

Volem furgar en les relacions entre les protagonistes i els protagonistes. Volem descobrir en els personatges algun indici de significació lliure de la diferència entre ser dona o ser home. Volem recrear-nos, si escau, en la llibertat de les dones. L’objectiu és simple, no tenim grans pretensions: tan sols volem atrevir-nos a mirar i comentar aquestes històries des d’una posició diferent, perquè som dones que volem pensar-nos, també, a través del cinema.

Projecció de la pel·lícula El orden divino, de Petra Biondina Volpe, «amadrinada» per Amparo Chumacero Ruiz.

La directora del film ens regala la possibilitat d’acompanyar la Nora, una jove mare i mestressa de casa amb una aparent vida familiar harmoniosa, a recórrer situacions dures i alhora divertides a partir del moment en què el seu marit li prohibeix d’acceptar una feina. Juntament amb altres dones del seu poble, la Nora pren consciència d’ésser dona i descobreix els seus drets civils, els seus desitjos i les ganes de canviar la seva realitat, i s’arriba a convertir en una de les protagonistes de la lluita per conquerir el vot femení a Suïssa (1971).

És una pel·lícula preciosa que ens permetrà conversar sobre feminismes i els seus camins, fites i significats. Guardar

CINEFÒRUM DUODA. SIGNIFICANT MIRADES: “EL ORDEN DIVINO”

Cinefòrum

Data: divendres 22 de febrer de 2019