Cinefòrum Duoda. Significant mirades. Pel·lícula: "Clèo de 5 a7"

Projecció de la pel•lícula "Clèo de 5 a 7", escollida per una investigadora de Duoda, i posterior debat o fòrum posterior.

Laura Mercader Amigó
Professora de Teoria de l'Art del Departament d'Història de l'Art, de la Universitat de Barcelona

26/01/2018 - 18:00 h

26/01/2018 - 21:30 h

Gran Via de les Corts Catalanes, 585   Veure mapa

Projecció de la pel•lícula “Clèo de 5 a 7″, escollida per una investigadora de Duoda, i posterior debat o fòrum posterior.

L’objectiu d’aquest cinefòrum és aprofitar la capacitat de crear i recrear històries que té el cinema per reflexionar sobre la construcció de l’ordre simbòlic femení, mostrant una mirada nova a través del pensament de la diferència sexual.

Atès que el cinema és una eina útil i recorrent per fer política del simbòlic i permet fer una interpretació lliure, pensarem i sentirem amb el nostre ésser-cos i parlarem amb veu pròpia per poder significar la mirada.

Volem mirar i abordar la història que narra aquesta pel·lícula considerant l’ordre simbòlic de la mare: analitzar si aquest ordre apareix al llarg de la trama o en els personatges, o si, malauradament, hi roman absent.
Volem indagar i descobrir, si és que n’hi ha, les mediacions que aporten els personatges a les relacions en l’entramat del film.

Volem furgar en les relacions entre les protagonistes i els protagonistes. Volem descobrir en els personatges algun indici de significació lliure de la diferència entre ser dona o ser home. Volem recrear-nos, si escau, en la llibertat de les dones. L’objectiu és simple, no tenim grans pretensions: tan sols volem atrevir-nos a mirar i comentar aquestes històries des d’una posició diferent, perquè som dones que volem pensar-nos, també, a través del cinema.

Sinopsi

En una entrevista, Agnès Varda confessa que no li agrada explicar històries sinó el que passa en els moments importants d’una història. La pel·lícula Cléo de 5 à 7 és literalment això: traça el recorregut interior i exterior de Florence Victoire, Cléo, durant gairebé dues hores, el camí d’elaboració imaginària i simbòlica d’una possible mort imminent per càncer. La ciutat de París, part exterior de l’itinerari, intervé en el procés interior de Cléo/Florence. Les tres protagonistes, Cléo, Florence i París, posen en joc el plaer de les dones de mirar i mirar-se.

CINEFÒRUM DUODA. SIGNIFICANT MIRADES: “CLÈO DE 5 A 7”

Cinefòrum

Data: divendres 26 de gener de 2018
Hora: 18 h