Club de l'Experiència · Cinefòrum Astronomia y cinema · Sessió de presentació

"Viaje a la luna" (1902), de Georges Méliès (muda; 14 min.) "Excursión a la luna" (1908), de Segundo de Chomón (muda; 7 min.)

25/01/2018 - 18:00 h

25/01/2018 - 20:30 h

Seu d'Alumni UB · Gran Via de les Corts Catalanes, 582 · Barcelona   Veure mapa

El cinema, des dels seus inicis —a principis del segle XX, amb Georges Méliès— fins a l’actualitat, passant per la dècada dels 50, ha volgut donar llum a les evolucions tecnològiques de la carrera espacial, amb més o menys encert, amb pel·lícules de ciència-ficció.
Aquest cicle va des de l’imaginari del viatge espacial, o el de l’extraterrestre, fins a la crítica social i política. I ens volem preguntar si l’entreteniment ha d’estar renyit amb el rigor científic.

Projecció de pel·lícules durant cinc sessions, en què es lliuraran qüestionaris sobre determinats aspectes dels films per posterior debat a la darrera sessió.

Sessió d’inauguració

Sessió de presentació del cicle a càrrec de Manuel Moreno, del Departament de Física i Enginyeria Nuclear de la Universitat Politènica de Catalunya, amb projecció de dues pel·lícules mudes:

• Viaje a la luna” (1902), de Georges Méliès (muda; 14 min.)
  • Excursión a la luna” (1908), de Segundo de Chomón (muda; 7 min.)

PLACES EXHAURIDES

CINEFÒRUM: ASTRONOMIA I CINEMA

Presentació del cicle

Data: dijous 25 de gener de 2018