Club de l'Experiència Alumni · Cicle arqueologia i espoli arqueològic · Els escenaris de l’espoli arqueològic: Cabrera de Mar

Joan Carles Alay i Rodríguez
Doctor en Arqueologia

20/03/2018 - 15:30 h

20/03/2018 - 17:00 h

Aula Ramón i Cajal. Edifici Històric . Gran Via de les Corts Catalanes, 585   Veure mapa
Presentació dels casos d’espoli arqueològic més significatius ocorreguts a la vall de Cabrera de Mar (Maresme) i anàlisi dels diferents llocs dels fets des del punt de vista de l’arqueologia forense.

A la vall de Cabrera de Mar (Maresme) hi ha molts jaciments arqueològics amb cronologies des de la prehistòria fins a l’edat moderna. La pressió urbanística i la riquesa dels materials arqueològics que apareixen han motivat un espoli important. Es presenten i s’analitzen set dels casos més significatius des del punt de vista de l’arqueologia forense, verificant els indrets, els indicis, els fets i les seves conseqüències. Les conclusions permeten proposar mesures preventives i reactives que es poden extrapolar a tot el territori.

ELS ESCENARIS DE L’ESPOLI ARQUEOLÒGIC: CABRERA DE MAR

Conferència

Data: dimarts 20 de març de 2018
Hora: 15:30 h