Club de l'Experiència Alumni · Cicle arqueologia i espoli arqueològic · No toqueu res!

La importància de preservar intacte el registre arqueològic

David Garcia i Rubert
Doctor en Arqueologia

07/03/2018 - 17:00 h

07/03/2018 - 18:30 h

Seu d'Alumni UB · Gran Via de les Corts Catalanes, 582 · Barcelona   Veure mapa
Amb aquesta xerrada plantegem una introducció general al cicle de quatre sessions sobre arqueologia i espoli arqueològic. Ho fem a partir de l’exposició il·lustrada del que és (i no és) l’arqueologia, destacant la importància de mantenir intacte el registre arqueològic de qualsevol tipus de jaciment i informant de la manera com es gestiona un jaciment i del tipus d’informació que pot aportar.

L’arqueologia és una disciplina científica que cerca essencialment produir coneixement històric. Els arqueòlegs, per tant, són historiadors. Són uns historiadors particulars, ja que per fer la seva feina necessiten excavar jaciments arqueològics, els quals atresoren la informació bàsica necessària. Perquè la seva tasca sigui productiva, però, resulta imprescindible que es doni encara una altra circumstància: que el jaciment no estigui tocat, o que ho estigui al mínim possible. Per això és tan nefasta l’acció dels espoliadors o pirates arqueològics. La xerrada permetrà conèixer totes aquestes circumstàncies, de manera general.

CICLE ARQUEOLOGIA I ESPOLI ARQUEOLÒGIC · NO TOQUEU RES!

Conferència

Data: dimecres 7 de març de 2018