Club de l'Experiència Alumni · Cicle arqueologia i espoli arqueològic · L’arqueologia de l’espoli

Presentació de l’arqueologia forense i l’arqueofurtivisme

Joan Carles Alay i Rodríguez
Doctor en Arqueologia

12/03/2018 - 17:00 h

12/03/2018 - 19:00 h

Seu d'Alumni UB · Gran Via de les Corts Catalanes, 582 · Barcelona   Veure mapa
Presentació de l’arqueologia forense i l’arqueofurtivisme, mitjançant l’exposició de conceptes, historiografia, objectes i metodologies d’estudi, casos significatius i possibilitats de recerca acadèmica.

Introducció de l’arqueologia forense amb especial atenció a l’arqueofurtivisme. Es comentarà la terminologia específica, els marcs històric, jurídic, criminalístic (indicis) i criminològic (tipologies), així com les mesures de resolució, els protocols d’actuació, les valoracions econòmiques dels danys i els informes pericials i tècnics. Es referiran diversos casos significatius, tant internacionals com estatals i catalans, i finalment es comentarà la recontextualització de les peces arqueològiques espoliades i les possibilitats de recerca acadèmica.

CICLE ARQUEOLOGIA I ESPOLI ARQUEOLÒGIC · L’ARQUEOLOGIA DE L’ESPOLI

Conferència