Bartomeu Costa-Amic, prolífic editor català a Mèxic. Una vida de pel·lícula

2001 Bartomeu Costa Amic Web

Lluís Agustí
Lluís Agustí i Ruiz
Diplomat en Biblioteconomia i Documentació, llicenciat en Filologia Romànica i Doctor en Informació i Documentació per la Universitat de Barcelona

20/01/2021 - 18:00 h

20/01/2021 - 19:15 h

Lluís Agustí, qui l’abril del 2018 ja ens va parlar de L’edició espanyola a l’exili de Mèxic, ens parlarà de l’editor Costa-Amic, qui va viure una vida curiosa i aventurera, es va exiliar tres vegades, va aconseguir asil per a Trotski, i va ser l’editor que més llibres en català ha editat fora de Catalunya.

Bartomeu Costa-Amic neix a Centelles l’any 1911 i, sent encara una criatura, es trasllada a viure a Barcelona, on es forma i on ben aviat entra en contacte amb el món de la premsa, l’edició i, sobretot, la política. Els dies 18 i 19 de juliol de 1936 participa activament en els fets d’armes i en resulta ferit. En acabar la Guerra Civil, passa pels camps de concentració francesos i, més tard, arriba exiliat a Mèxic. No és la primera vegada que viatja al país asteca; abans hi havia estat amb la missió de trobar refugi per a Lev Trotski. A Ciutat de Mèxic crea més d’una desena d’editorials. És un editor comercial prolífic que aposta per la divulgació cultural i lectora.

Repassarem la vida agitada de Bartomeu Costa-Amic, rica en anècdotes i més coneguda a Mèxic que a Catalunya, tot i haver-li estat lliurat el més alt guardó cívic: la Creu de Sant Jordi.

FORMULARI D'INSCRIPCIÓ

Activitat gratuïta, amb prioritat per a membres d'Alumni. Cal fer la inscripció pel formulari. Un cop feta, i donant prioritat als membres d’Alumni, rebreu un correu abans de l’activitat, amb la informació necessària per connectar-vos. (Reviseu el correu brossa)

Bartomeu Costa-Amic, prolífic editor català a Mèxic. Una vida de pel·lícula
Conferència en línia

Data: dimecres 20 de gener de 2021
Hora: 18 a 19:15
Plataforma de connexió: Teams Microsoft
Organitza: Club de l’Experiència Alumni

Activitat gratuïta, amb prioritat per a membres d’Alumni.
Cal fer la inscripció pel formulari. Un cop feta, i donant prioritat als membres d’Alumni, rebreu un correu dies abans de l’activitat, amb la informació necessària per connectar-vos.

Centre de preferències de privacitat

Imprescindibles