Club de l'Experiència · El barri del Raval: una història de transformació urbana

Passejada per diversos punts del barri del Raval, el més desconegut del districte de Ciutat Vella

Places exhaurides

Berezi Elorrieta
Professora associada del Departament de Geografia de la Universitat de Barcelona

11/12/2018 - 16:30 h

11/12/2018 - 18:30 h

Església de Sant Pau del Camp · Carrer de Sant Pau, 99 · Barcelona   Veure mapa

Aquesta activitat consisteix a fer una passejada per diversos punts del barri del Raval, el més desconegut del districte de Ciutat Vella, per veure les grans transformacions urbanes que ha patit al llarg de diferents moments històrics. I és que, els darrers segles, ha vist paisatges tan diferents com ara horts i convents, indústries, prostíbuls, o nous espais educatius i artístics, fins a convertir-se fins i tot en atractiu turístic.

El Raval ha estat tradicionalment un barri estigmatitzat, més conegut com «barri xino», marcat per la presència de bordells i per una realitat social de marginalitat i pobresa. Avui dia, especialment a la zona nord, els turistes circulen tranquils, amb les seves bicicletes o patinets, per carrers i places profundament transformats, aliens al seu dolorós passat.
Però la realitat actual del Raval no es pot entendre sense la seva història, una història d’indesitjables, capellans, sindicalistes, intel·lectuals, prostitutes, migrants de tot arreu i, més tard, estudiants i joves professionals a la recerca d’un entorn multicultural.
L’activitat, que es preveu que duri dues hores aproximadament, consistirà en una passejada per diversos punts del barri, on tindrem l’oportunitat de veure les grans transformacions urbanes que ha patit al llarg de diferents moments històrics.

CLUB DE L’EXPERIÈNCIA · EL BARRI DEL RAVAL: UNA HISTÒRIA DE TRANSFORMACIÓ URBANA
Ruta comentada

Data: dimarts 11 de desembre de 2018
Hora: 16.30 h