Club de l'Experiència · Barcelona a vol d’ocell: de Collserola a Montjuïc

Barcelona a vol d'ocell. Sortida Club Experiència Alumni Universitat de Barcelona
Recorregut amb microbús per Barcelona.

Jaume Font Garolera
Professor titular de la Facultat de Geografia i Història

30/11/2017 - 9:00 h

30/11/2017 - 14:00 h

Gran Via de les Corts Catalanes, 585 - Barcelona   Veure mapa

Aquesta activitat consisteix en un recorregut amb microbús, fent diverses parades, des de Sant Pere Màrtir fins a Montjuïc, per observar la diversitat territorial interna de l’espai urbà i metropolità del pla de Barcelona (des de la Serralada Litoral fins al mar).

Itinerari:

Plaça Universitat, edifici Walden (Sant Just Desvern), Sant Pere Màrtir, mirador de Sarrià, mirador d’Horta, Diagonal Mar, Vila Olímpica del Poblenou, Barceloneta, Montjuïc, Zona Franca, Fira, plaça d’Europa i plaça Universitat.

Objectius:

a) Reconèixer el pla de Barcelona, des de la Serralada Litoral fins al mar, observant la diversitat territorial interna de l’espai urbà i metropolità.
b) Entendre la importància dels condicionants naturals en relació amb el creixement urbà de Barcelona.
c) Valorar i reconèixer in situ les qualitats geogràfiques derivades de l’emplaçament de la ciutat.
d) Considerar la problemàtica entre el medi físic i la xarxa de comunicacions entre la ciutat i el rerepaís, i el paper de la vall baixa del Llobregat i l’estret de Montcada.
e) Copsar la rellevància de les grans infraestructures que acull Barcelona (port, Zona Franca, Fira i aeroport).
f) Entendre el creixement recent de la ciutat metropolitana de Barcelona i identificar-ne les diverses tipologies urbanes.
g) Reflexionar sobre el paper de Barcelona com a centre i la seva relació amb la perifèria metropolitana, catalana i europea.

Es recomana portar bon calçat i, eventualment, roba d’abric (i potser paraigua).

Durada: 5 hores (9:00-14:00)
Preu: 15€

Formulari d’inscripció

CLUB DE L’EXPERIÈNCIA · BARCELONA A VOL D’OCELL: DE COLLSEROLA A MONTJUÏC

Places Exhaurides!

Recorregut amb microbus

Data: dijous 30 de novembre de 2017
Hora: 09:00 h
Lloc: Gran Via de les Corts Catalanes, 585 – Barcelona

Organitza: Alumni Universitat de Barcelona i Club de l’Experiència

• anoteu-me per si hi ha una baixa

magda badias morros Reply
    • Bon dia Magda,

En principi, les places per aquesta activitat estan exhaurides.
      Si es produeix cap baixa t’ho comunicarem.

Gràcies

Alumni | Universitat de Barcelona Reply