Club de l'Experiència · Bandes sonores des del cinema mut fins al cinema clàssic Americà: l'exemple del compositor Bernard Herrmann

Recorregut, amb imatges per les músiques que han acompanyat el cinema des dels seus inicis

Joan Padrol Escolies
Llicenciat en Ciències Econòmiques i en Història de l’Art per la Universitat de Barcelona

24/01/2019 - 17:30 h

24/01/2019 - 20:00 h

Seu d'Alumni UB · Gran Via de les Corts Catalanes, 582   Veure mapa

Aquest curs proposa un recorregut, amb imatges de pel·lícules, per les músiques que han acompanyat el cinema des dels seus inicis, quan s’utilitzava música clàssica per als moments culminants dels films.

Es parlarà de la importància de la música en el cinema i s’observarà la seva evolució: des que s’utilitzava música clàssica per als moments culminants dels films fins que els grans estudis del departament musical de Hollywood van apostar per crear bandes sonores i, així, van incorporar una sèrie de músics professionals, molts d’europeus, per posar música a les pel·lícules.

Així mateix, es farà un estudi detallat de Bernard Herrmann, pioner en la composició de bandes sonores de pel·lícules tan reconegudes com Ciutadà Kane, El quart manament, El fantasma i la senyora Muir, Les neus del Kilimanjaro, Vertigen (D’entre els morts), Psicosi, Jàson i els argonautes o Taxi driver.

Es passarà un documental en què compositors i directors comenten la música de Herrmann, es veuran fragments importants de pel·lícules amb músiques seves i s’escoltaran en disc compacte alguns dels seus temes més bonics.

CLUB DE L’EXPERIÈNCIA · BANDES SONORES DES DEL CINEMA MUT FINS AL CINEMA CLÀSSIC AMERICÀ: L’EXEMPLE DEL COMPOSITOR BERNARD HERRMANN (1911-1975)

Conferència

Data: dijous 24 de gener de 2019