Alternativas. Mujeres, género e historia

Alternativas
Presentació en línia d'una obra que contribueix a la definició social i cultural de la feminitat i de la masculinitat en una època en què l’acceptació de la diversitat de gènere és un desafiament de primer ordre en l’agenda política i ciutadana.

Mariela Fargas Peñarrocha
Professora Titular del Departament d'Història Moderna de la Universitat de Barcelona. La seva recerca està centrada en la història de la família.

20/05/2021 - 16:00 h

20/05/2020 - 17:00 h

Conferència en línia a càrrec de la coordinadora de l’edició Mariela Fargas Peñarrocha, per presentar el llibre Alternativas. Mujeres, género e historia.

Alternativas. Mujeres, género e historia, de Mariela Fargas Peñarrocha (ed.)

La història de les dones és sens dubte un referent ineludible per als estudis de diferència sexual i identitat dels gèneres. Aquesta obra aborda des de diferents perspectives episodis i experiències que permeten conèixer la sensibilitat, les accions i el perfil de les dones des de l’antiguitat fins als nostres dies: l’escriptura dels textos lírics de l’antiga Babilònia, centrats en el desig; la configuració de la identitat masculina a la Roma republicana; l’envelliment de la dona durant l’Edat Mitjana; el govern de la casa, la pràctica de la lectura i l’alimentació en la modernitat; la divisió sexual de la feina a l’era industrial, i el paper del col·lectiu femení en la construcció d’una consciència socialment crítica al segle XX. Amb un enfocament tan transversal com nou, Alternativas. Mujeres, género e historia  contribueix a la definició social i cultural de la feminitat i de la masculinitat en una època en què l’acceptació de la diversitat de gènere és un desafiament de primer ordre en l’agenda política i ciutadana.

Activitat gratuïta, amb prioritat per a membres d'Alumni. Cal fer la inscripció pel formulari. Un cop feta, i donant prioritat als membres d’Alumni, rebreu un correu abans de l’activitat, amb la informació necessària. (Reviseu el correu brossa)

Alternativas. Mujeres, género e historia
Presentacio de llibre en línia

Data: dijous 20 de maig de 2021
Hora: de 16 a 17
Plataforma de connexió: Teams Microsoft
Organitza: Alumni

Activitat gratuïta, amb prioritat per a membres d’Alumni.
Cal fer la inscripció pel formulari. Un cop feta, i donant prioritat als membres d’Alumni, rebreu un correu dies abans de l’activitat, amb la informació necessària per connectar-vos.

ACTIVITAT AMB PRIORITAT PER A SOCIS D'ALUMNI UNIVERSITAT DE BARCELONA. PLACES LIMITADES PER ORDRE D'INSCRIPCIÓ.