Ada, comptessa de Lovelace. Una pionera de la informàtica

Ada Lovelace
Explicarem el canvi de paradigma que Ada va saber fer i que és la base de tota la informàtica actual.

0224 Dolors Herbera
Dolors Herbera
Presidenta de la Societat Catalana de Matemàtiques, membre del Comitè Científic de la Barcelona Graduate School of Mathematics i secretària del Comitè Espanyol de Matemàtiques.

01/03/2022 - 17:00 h

01/03/2022 - 18:15 h

Aula Ramón y Cajal de l'Edifici Històric de la Universitat de Barcelona   Veure mapa

Després de l’èxit de públic en l’edició dels darrers cursos i insistint en l’objectiu que ens vàrem plantejar, us presentem la tercera edició de “Dones de ciència retrobades en la història”.

Des del curs 2018-2019 hem tingut l’oportunitat de conèixer a algunes de les moltes científiques que al llarg de la història han estat oblidades pels llibres de text, els articles de divulgació o els mitjans de comunicació, endinsant-nos en la societat i l’entorn en els quals van desenvolupar la seva feina.

Enguany continuem amb l’objectiu plantejat a les anteriors edicions: donar visibilitat a dones que han destacat i han estat pioneres en diferents camps de la ciència (com les matemàtiques, la medicina, la informàtica, la química, l’astronomia o la meteorologia), les quals, tot i haver realitzat valuoses aportacions científiques i tècniques, han passat pràcticament desapercebudes.

Esperem que sigui del vostre interès i que gaudiu de les sessions!

Ada Byron (1815-1852) va ser una dona excepcional pel seu temps. Educada des de molt jove en les matemàtiques, va ser capaç de veure el potencial que podrien tenir les màquines més enllà dels càlculs. Per això se la considera la primera programadora.

En la xerrada resseguirem la trajectòria vital d’Ada King, nascuda com Ada Byron. La seva esmerçada educació en matemàtiques li permetia apreciar-les i interessar-se per un tema tan nou en aquell temps com les màquines «per calcular» del seu amic Charles Babbage. Afortunadament, Ada va escriure unes notes a una traducció d’un article que ens permeten conèixer les seves idees i descobriments, i en què es veu que va saber copsar molt bé tot el potencial d’aquelles màquines: no només permetien calcular, sinó fer moltes més coses.

FORMULARI D'INSCRIPCIÓ

Activitat gratuïta, amb prioritat per a membres d'Alumni. Cal fer la inscripció pel formulari. Un cop feta, i donant prioritat als membres d’Alumni, rebreu un correu abans de l’activitat, amb la informació necessària. (Reviseu el correu brossa)

Ada, comptessa de Lovelace. Una pionera de la informàtica
Cicle de conferències · Dones de ciència retrobades en la història

Data: dimarts 1 de març de 2022
Hora: 17:00 a 18:15
Lloc: aula Ramón y Cajal de l’Edifici Històric de la UB
Organitza: Club de l’Experiència
Preu: gratuït
Idioma: català

Activitat gratuïta, amb prioritat per a membres d’Alumni.
Cal fer la inscripció pel formulari. Un cop feta, i donant prioritat als membres d’Alumni, rebreu un correu dies abans de l’activitat, amb la informació necessària.